Doposud jezdíte vozidlem s manuální převodovkou a máte obavy, že řízení automatu byste nezvládly? Bojíte se půjčit automat od manžela?
Pokud jste někdy řídily autíčko na autodromu na pouti nebo vyzkoušely řídit motokáru, nemusíte se bát – řízení vozidla s automatickou převodovkou je snazší než myslíte. Ten, kdo si zvykne, již nechce měnit!!! Není ovšem vhodný pro řidičky-závodnice.
- pouze dva pedály
- volič = řadicí páka dát do příslušné polohy
- ovládání pouze plynu a brzdy – ostatní zastane automatická převodovka
P-R-N-D-S-M = polohy voliče automatu
P = parkování
- vůz zůstane stát na místě, není třeba ani použít ruční brzdu – abychom zabránily zbytečnému namáhání = opotřebení převodovky, použijeme ji v prudším kopci
- současné automaty tuto polohu zařadí po vypnutí motoru nebo otevření dveří samy
R = couvání
N = neutrál
- vhodný např. v myčce, kdy vozidlo popojíždí po pásu
- v praxi není jiné využití
D = jízda
- nejdůležitější poloha – po nasednutí do vozidla, dát volič do polohy D a jede se
S = sport
- nemá každý volič automatu
- ekvivalent „D“ – ovšem řadí a podřazuje rychleji – navození pocitu sportovnější jízdy
M = manuál
- nemá každý volič automatu
- zařazením této polohy se pedál spojky neobjeví J
- provádí se pohybem vpřed a vzad nebo řadícími pádly pod volantem
- nemá velké využití
- sportovní modely
- Nečinnost levé nohy, kterou se ovládá spojka stlačením tohoto pedálu až k zemi – pokud k tomuto dojde, dojde k sešlápnutí brzdového pedálu!!! (u vozidel s automatickou převodovkou je větší), a tím k panickému zabrzdění a zastavení. Doporučení: nechat levou nohu volně vlevo, popř. si dát pár km pozor, brzy si na tuto polohu zvyknete. A hlavně toto uvítáte při jízdě na D1, když se dostanete do zácpy - nebude Vás bolet levá noha
- Zbytečná činnost ruky – omylem sáhnutí po voliči, jako po řadící páce, a zařazení do polohy N -– zpátečka je blokovaná. Doporučení: znovu nastavit na voliči polohu D a pokračovat v jízdě.
POKUD NOVÝ VŮZ, TAK S AUTOMATEM!!!!!