Nová převodovka koncernu VW DSG 7 speed je určena pro všechny motory TDI a TSI, do 250 Nm
Před pěti lety Volkswagen představil první převodovku s dvojčinnou spojkou na světě 6-ti stupňovou DSG. Inteligentní automatická převodovka bez kompromisů. Od té doby se těchto 6-ti stupňových DSG převodovek prodalo již více než jeden milion. Jen za prvních jedenáct měsíců minulého roku to bylo 364 000 kusů. Nyní přichází další skvělá novinka: první 7-mi stupňová převodovka DSG převodovka začala být vyráběna sériově. Pro mnoho řidičů to může znamenat konečný odklon od klasických převodovek, protože převodovka DSG umí dělat všechno lépe než manuální převodovka. Je úspornější, sportovnější a pohodlnější.
Podstatnou změnu znamená „suchá“ dvojčinná spojka pro vyšší účinnost
• Nejdůležitější součástí převodovky DSG je její dvojčinná spojka. V porovnání se 6-ti stupňovou převodovkou DSG v nové převodovce nenajdeme „mokrou“ spojku, tzn. spojku ponořenou v olejové lázni, ale spojku „suchou“. Jedná se rovněž o světovou novinku pro technologii DSG. Díky této spojce a dalším konstrukčním úpravám došlo k zásadnímu zvýšení účinnosti DSG. Výsledkem je další snížení spotřeby paliva a hodnot emisí, ještě větší komfort a pohoda při řízení.
Motor TSI o výkonu 122 PS s převodovkou DSG, použitý pro model Golf, má spotřebu pouhých 5,9 l/100 km.
• Porovnáním údajů o úspoře paliva a jízdních schopnostech u modelu Golf se 7stupňovou převodovkou DSG ještě lépe pochopíme dosažený pokrok. Řekněme to na rovinu: nový motor TSI o výkonu 122 PS, použitý pro model Golf, je mistrovským dílem v oblasti úspory paliva. Verze Golfu s ruční 6-ti stupňovou převodovkou a benzínovým motorem má spotřebu 6,3 litrů na 100 km, což je méně než u jiných modelů s nižším výkonem. Pokud však do stejného motoru TSI u modelu Golf namontujeme 7stupňovou převodovku DSG, průměrná spotřeba paliva se ještě sníží, na pouhých 5,9 litrů. Stejně tak se sníží i emise CO2, z 149 g/km na 139 g/km. To jsou údaje, které by v nedávné minulosti byly u benzínových motorů v této výkonnostní třídě považovány za zcela nedosažitelné. Především u automatů pak platí, že v porovnání s klasickými automaty s měničem momentu má nová převodovka DSG až o 20 procent nižší spotřebu paliva!
Před zahájením výroby se s převodovkou DSG najelo přes dva miliony zkušebních kilometrů
• Převodovky DSG jsou vyráběny v závodě VW v Kasselu. Tato 7stupňová převodovka DSG o hmotnosti pouhých 70 kilogramů se skládá přibližně z 400 dílů. Zatímco některé převodovky DSG byly ve zkušebním zařízení podrobeny testování trvanlivosti po dobu více než 60 tisíc hodin, ostatní prototypy s převodovkou DSG absolvovaly v Golfech a jiných modelech testovací jízdy v praxi. Jejich provozuschopnost a spolehlivost prověřilo přibližně dva miliony kilometrů testovacích jízd.