Pokud se domníváte, že o litrové tříválce není zájem, čísla prodeje mluví opačně!
Již v předchozím článku jsme o nástupci Yetiho, benzínové Śkodě Karoq 1.5 TSI, zmiňovali čekací dobu až rok – toto automobilka řeší přesunem části výroby do Německa.
- 2 benzínové a 2 dieselové motory se 6tist. manuálem, nebo 7mist. automatem
- Výběr z motorů 1,0 TSI (529 900,-), 1,5 TSI (574 900m-), 1,6 TDI (579 900,-) a 2,0 TDI (669 000,-), nejsilnější dieselový dvoulitr s výkonem 140 KW bude k mání až na konci t.r.
- Cena 767 600,- (vysoká cena je díky výbavě Style, 18" kola z lehké slitiny, zadní parkovací kamera, elek. nastavitelné sedadlo pro řidiče, loketní opěrka se zásuvkou a USB atd.)
- Podíl prodeje v ČR je 13,5 %, na světových trzích 19%
- Výkon 85 kW
- Zrychlení z 0 na 100 km za 10,7 s
- Průměrná spotřeba 5,3 l
- Maximální rychlost 186 km/h
- Hmotnost (provozní) 1361 - 1448 kg
- Rozměry: d 4382 mm, v 1603 mm, š 1841 mm
- Převodovka: 7mist. automat DSG
- Zavazadlový prostor: základní objem 521 l, se sklopenými sedadly 1630 l
Doporučuje se nedat na názor rádce – podtáčet motor – při nízkých otáčkách (1200 – 1500) nereaguje na plynový pedál, jízdu provází dunivý zvuk a nepříjemné vibrace, což neprospívá motoru a je nepříjemné i pro cestující ve vozidle.
Pokud se motor udržuje okolo 2000 otáček, odměnou je dynamická, hladká a kultivovaná jízda, kterou by málokdo s tříválcem tipoval. Prostor motoru je velice dobře odizolován.
Menší nevýhodou (právě tím nesprávným rádcem) je automat DSG7 – není dobré v 65 km rychlosti řadit 7. RS, z tohoto důvodu je prvním vozidlem, ve kterém je při městském provozu lepší přepnout na manuální řazení (dojde ke zvýšení spotřeby paliva na 6,2 – 6,4 l).
Jde o kvalitně zpracované vozidlo, v základní variantě je schopno konkurence, pokud se však připočte příplatková výbava, výsledná cena může nepříjemně zaskočit.
Je na každém přesvědčit se, že podceňovaný litrový tříválec není špatná volba J.