- Jde o 7mistup. automatickou převodovku
- Jedna z nejsložitějších součástí vozidla (skládá se z 352 komponentů)
- 32 variant
- Kaleno při 960 °C
- Točivý moment 250 Nm
- Export do celého světa
- Denní výroba je cca 2 200 ks
- Převážnou část zastávají roboti
Montáž do:
- Audi: A1/S1, TT, A3, Q2
- VW: Polo, Golf, Golf Sportsvan, Passat, Jetta, Scirocco, Beetle, Caddy, Touran, T- Roc
- Škoda: Rapid, Fabia, Octavia, Superb, Karoq
- SEAT: Toledo, Ibiza, Leon, Ateca, Arona
Proces:
- 1. Bedna s hřídelemi a koly – výkovky, které jsou základem pro obrábění = soustružení a frézování
- Zpracování 18ti dílů – 13 ozubených kol a 5 hřídelí (přesnost - měřeno v mikrometrech)
- 2. Kalení – získání tvrdosti a houževnatosti
- Probíhá v přetlaku helia při cca 960 °C, čemuž předchází cementace povrchu (nasycení uhlíkem)
- Kontrola předepsaných parametrů odebraného vzorku
- 3. Mechatronika - mozek převodovky (řídí spojku i řazení převod. stupňů)
- Má samostatnou montážní linku
- Velmi přísné podmínky na čistotu
- Výroba je rozdělena do 4 zón – 1.-3. – vybalování a praní dílů, 4. – montáž (nejčistší zóna, vstup jen ve specializovaných oblecích)
- 4. Skládání – roboticky nalisovaná ozubená kola a ložiska na hřídele vkládá do hliníkových skříní převodovky, poté dojde ke spojení skříní, montáži mechatroniky a spojky a kompletní výrobek se plní olejem
- Proces trvá cca 3 h
- Datový nosič – načítání všech údajů výroby
- Kamerový systém – kontrola montáže správného typu dílu (3x denně, 5 dní v týdnu se úmyslně pustí špatný díl a probíhá kontrola, zda jej systém odhalí, zatím byl počítač úspěšný)
- 5. Testování ve 180 km/h – konečný test probíhá na zkušebních stavech na konci montážní linky
- Trvá ca 8 min
- Projde jím každá převodovky
- Proběhne řazení všech 7 RS a zpátečky
- Simulování rychlosti až 180 km/h
- Test hlučnosti (při odchylce od normálu je AT vyřazena a dále testována pro zjištění chyby)
- 6. Zkušební jízda – převodovka se namontuje do zkušebního vozu všech motorizací a koncernových značek
- za volant usedají 2 technici, odborníci na akustiku ve vozidle, kteří po sluchu přesně rozpoznají veškeré odchylky v chodu převodovky
- lidský sluch je doplněn čtyřmi mikrofony a senzor
- vysoké rychlosti se testují ve firemním polygonu
Zdroj: https://auto.idnes.cz/prevodovka-tovatna-test-vrchlabi-skoda-vw-volkswagen-pfu-/automoto.aspx?c=A180202_133544_automoto_taj&strana=6#space-a