Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Osud manuálních převodovek..

Do deseti let zmizí tradiční manuální převodovky ze všech běžných aut úplně...
Do deseti let zmizí tradiční manuální převodovky ze všech běžných aut úplně.

 

Jen se podívejte do nabídky nových Volkswagenů a Škodovek. Zatímco před pár lety jste našli mezi paletou motorů maximálně jeden, který šel kombinovat se zastaralým automatem, dnes už lze skoro ke každému motoru dokoupit dvouspojkovou převodovku DSG, která řadí rychleji a snižuje spotřebu i emise. A k některým motorům už dokonce jinou nedostanete.

A takhle to podle všeho půjde dál a za nějakých deset let už v obyčejném autě manuál nenajdete vůbec. Aspoň to tedy tvrdí Gunnar Herrmann, člověk, který má na starosti segment C automobilky Ford, mimo jiné tedy i Focus.

Gunnar Herrmann v rozhovoru pro britský magazín Autocar naznačil budoucnost nejen Fordu Focus, ale vlastně i konkurenčních aut. Auta segmentu C jsou si technicky přeci jen velmi podobná, takže lze předpokládat, že to, co bude na Focusu v roce 2020, dostane i Golf, Octavia, Mégane a další.

Herrmann hovořil také o konstrukci budoucího Focusu. K jeho výrobě bude použita nová generace speciální oceli, jež bude lehčí, ale zároveň pevnější.

Podle vysoce postaveného muže Fordu máme do roku 2020 čekat přeplňované dvou a tříválce, kterým bude asistovat elektromotor. Hybridní pohon prý má budoucnost a je to jediná cesta, jak efektivně a levně snížit emise a zachovat výkony.

V autech segmentu B a C se pak právě dvouspojkové převodovky prosadí na úkor klasického manuálu. Automat je totiž možné řídit elektronikou, čímž lze dále snižovat spotřebu a emise, kdežto spotřeba (a emise) auta s manuální převodovkou je závislá spíše na vůli a schopnostech řidiče.

V autě se také začne objevovat čím dál více elektroniky a to, co dnes vidíme v Mercedesu třídy S, bude za deset patnáct let standardem i v obyčejném Focusu. Ford si například pohrává z myšlenkou, jak pomocí elektroniky v posilovači simulovat zpětnou vazbu nebo eliminovat přenos točivého momentu do řízení.

Zdroj: autoweb.cz