Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Lexus LC

Změna na trhu -- 10tirychlostní automat pro luxusní kupé LC 

V r. 2007 byla vrcholem v oblasti automatických převodovek 8mirychlostní Direct Shift, vyvinuta pro sedan Lexus IS  F, jejímž konstruktérem byl Jošijo Hasegawa. Ovšem v loňském roce Hasegawa a Lexus stvořili daleko lepší -  10tirychlostní automat pro luxusní kupé LC, která může změnit trh s luxusními vozidly kupé.

Hlavní konstruktér modelu LC Kodži Sato si přál, aby se model stal luxusním vozem nejen vzhledem, ale i výkonem a poskytoval řidičům komfort, proto pověřil Hasegawu a experta na elektroniku Terufumiho Mijazakiho, aby zdokonalili převodovku jako konkurenceschopnou těm nejlepším dvouspojkovým automatům.

Hasegawa tento úkol přirovnal ke skládání dobré hudby - při řízení prý tvoříme hudbu s příjemným rytmem a když řidič vnímá změnu rychlostního stupně, má z toho dobrý pocit, proto bylo prioritou najít právě ten „správný rytmus“.

Jedním z hlavních úkolů bylo výrazné zmenšení hmotnosti součástek a úbytek ztrát energie v důsledku zahřívání a tření v provozu a síla systému, aby byl schopný spolupráce s motorem o výkonu 477 koní V8 modelu LC 500.

Vyzkoušeli spoustu různorodých převod. poměrů a načasování řazení, což testovali na řadě řidičů.

Hardware i software prošly intenzivním testováním a vývojem na silnicích a zkušebních dráhách po celém světě. Účelem bylo zvýšení rychlosti řazení a reakce.

Výsledkem bylo zjištění, že je nutné k 8mirychlostnímu systému přidat další 2 převodové stupně.

Ve srovnání s 8mirychlostní převodovkou má nový 10tirychlostní automat větší uzavírací rozsah (od menších rychlostí až po plný plyn), tím má lepší reakci a cit pro akceleraci a tak disponuje nejen vyšším výkonem, ale šetří palivo. Využívá jeden z nejlehčích měničů krouticího momentu ze všech osobních automobilů.

Jde o automat, který poskytuje plynulý a rychlý běh ke spokojenosti řidičů.