I když je automat v současné době stále více žádaný, jde o složitou převodovku a málokdo pozná, že vykazuje problém.
Vozidlo řadí ve špatných otáčkách
Tohoto problému si všimnete, pokud alespoň občas posloucháte zvuk motoru při jízdě. V případě, že začne vůz řadit v jiných otáčkách než obvykle, není to nic dobrého a jde zjevně o problém, který by se měl co nejdříve řešit - čím dříve, tím více ušetříte na případné opravě.
Rozjezd po zařazení stupně „Dˮ
Po nastartování motoru, zařazení „Dˮ a povolení brzdy, by se mělo vozidlo začít pomalu rozjíždět, aniž byste šlapaly na plynový pedál. Pokud se ovšem nehne z místa, s největší pravděpodobností je chyba v automatické převodovce a je potřeba navštívit servis.
Tuhé řazení rychlostních stupňů
Nejde sice o řazení jako u manuálu, ale i v automatu se muší řadit – neutrál, parkovací brzda, zpátečka a rychlost dopředu „D“. Pokud řazení pákou najednou nejde hladce, vyhledejte pomoc specializovaného servisu, než dojde k vážnějšímu poškození celé převodovky.
Na palubní desce se objevuje problém
Pokud se na palubní desce objeví kontrolka nebo konkrétní nápis, je to známkou, že není něco v pořádku. Nepodceňovat toto hlášení ani v případě, že kontrola po chvilce zhasne. Doporučuje se nechat převodovku prohlédnout – diagnostikovat v servisu.
Neobvyklé zvuky vycházející z prostoru kolem převodovky
Že není vše úplně v pořádku, si můžete všimnout i bez pomoci servisu – pokud se zaposloucháte do zvuku vozidla. Pokud uslyšíte divné zvuky, které předtím vozidlo nevydávalo, je to opět signálem preventivní kontroly, kdy se s mechanikem domluvíte na dalším postupu.