Milým překvapením Fordu a koncernu General Motors je 10tist. automatická převodovka v modelu Mustang s 8miválcem a plátěnou střechou.
Tato 10tist. automatická převodovka nahradí šestiválec a patří k prvním převodovkám s dvouciferným počtem převodových stupňů v osobních vozidlech.
Tento automat nese název Ford 10R80, nebo Hydra-Matic 10L90 (podle toho, zda je ve vozidle Ford nebo Genral Motors). Převodovku vyvinul Ford a poskytl ji k používání či úpravám GM, které zas Fordu poskytlo svoji 10tist. automatickou převodovku pro příčně uložené motory.
Mustang s touto převodovkou je nabízen s dvěma motory – čtyřválcem EcoBoost, nebo osmiválcem Coyote. Nabízí se otázka, zda 10 převodových stupňů není zbytečně moc. V tomto případě NENÍ – při jakémkoliv jízdním režimu převodovka vždy sáhne pro správný kvalt, a to bez velké prodlevy a také dokáže přeskakovat rychlosti.
Pokud je zařazen běžný (ne sportovní) režim, zařadí z 1 rovnu na 3 RS a potom na 5 RS, poté již sráží rychlosti po jednom. 10 RS zařadí kolem 90 km/h, motor nechává v 1 500 ot. se spotřebou okolo 8l.
Ve sportovním režimu řadí rychleji, o něco méně plynule, nepřeskakuje rychlosti a nechává se více vytočit motor, i přesto dokáže pod 90 km/h zařadit 9 RS. Pokud „na to šlápnete“, podřadí z 9 na 3 a vyrazí Vás dopředu.Při brzdění podřadí tak, aby byla zařazena správná rychlost v případě zrychlování (např výjezd ze zatáčky).
V režim pro jízdu na čtvrtmílové závodní dráze – Dragstrip řadí převodovka bez uvolnění plynu a jak nejrychleji dokáže, proto ucítíte škubnutí. Při přeřazení na 2 a na 3 protáčí zadní kola. Při brzdění nepodřazuje, takže do zatáček není vhodný, na dráze se brzdí až za cílovou rovinou.
Není tedy potřeba použít pádla pod volantem, ta se použijí tehdy, kdy je potřeba držet určitou rychlost, např. při pomalé jízdě do prudkého kopce.
Nejpohodlnější je svižná jízda v režimu Normal nebo Sport, kdy se sešlápne plyn do ? jeho dráhy – převodovka řadí hladce a neexistuje prodleva v dodávce výkonu.