Běžné spínací skříňky jsou v současných moderních vozidlech nahrazovány startovacími tlačítky Vůz lze pohodlně nastartovat, i když jsou klíče např. v bundě či kabelce….
Co nastane, pokud dojde ke stisknutí tlačítka „start ENGINE stop“ (nezaměňujte se systémem start/stop) za jízdy?
Není mnoho případů, kdy je třeba za jízdy nouzově vypnout motor, ale pokud k tomuto dojde, je dobré vědět, co nastane. U vozidel s běžnou spínací skříňkou se zablokuje řízení, resp. Posilovač přestane fungovat.
U vozidel s automatickou dvouspojkovou DSG převodovkou (vyzkoušeno na novém voze. Škoda Kodiaq – koncern Volkswagen – získal titul auto roku 2017) při nižší rychlosti (do 10 km/h) po stisknutí tlačítka motoru (zapalování) ihned dojde k vypnutí. I dále však funguje elektricky posilované řízení – vozidlo se dá řídit. Převodovka vyřadí na neutrál, páka však zůstává ve zvolené poloze D (drive). Při vyšších rychlostech vozidlo nejdříve akusticky upozorní na stisknutí, poté upozorní, že opakovaným stisknutím dojde k vypnutí zapalování – jde o ochranu, pokud by došlo ke stisknutí omylem.
Zmáčkneme tedy tlačítko podruhé a nastane to samé, co při nižší rychlosti. – vypnutí motoru, vyřazení na neutrál a vozidlo je dále možné řídit. Ovšem nastartovat vozidlo možné není, musí se úplně zastavit, páku dát do polohy P (parkování) a teprve potom spustit motor.
Z jakého důvodu toto nezkoušet u svého vozidla? U hydraulických posilovačů řízení zřejmě nebude fungovat – pohybovat volantem bude velice namáhavé. Otázkou také zůstává, jak se bude chovat starší typ automatu, u manuálního řazení je to prosté – sami zařadíte neutrál.