V nejbližších měsících si plánuje koupit automobil 35 % návštěvníků vybraných serverů české internetové jedničky Seznam.cz.
85 % dotázaných
- hledají automobil pomocí Internetu .
Jaké značky automobilů Češi preferují nejčastěji?
1. | Škoda | 50 % |
2. | Volkswagen | 25 % |
3. | Ford | 18 % |
4. | Audi | 11 % |
5. | Renault | 10 % |
6. – 8. | BMV, Hyundai, Peugeot | 9 % |
9. | Opel | 8 % |
10. – 11. | Citroën, Kia | 6 % |
Podle ceny vozu vybírá
- při nákupu vozidla 88 % Čechů.
Rok výroby vozu je
- druhým nejdůležitějším parametrem výběru a to pro 86 % dotázaných. Každý třetí rovnou vybírá z nabídky nových aut, další třetina pak mezi vozy se stářím 3–9 let.
Stav najetých kilometrů
- je pro dotazované stejně důležitý jako rok výroby.
Velkou roli při výběru pak samozřejmě hraje také značka automobilu
- až pro tři čtvrtiny zájemců, méně již pak rozhoduje konkrétní model z dané značky - 61 %.
Patrný je i rozdíl v chování zástupců obou pohlaví na on-line serverech zaměřených na prodej automobilů.
Nákup automobilů je totiž v České republice stále větší doménou mužů. Zatímco jen tři z deseti žen navštívily Sauto.cz, protože zrovna o koupi auta uvažují, u mužů je to až 42 %.
Zajímavým výsledkem průzkumu je posun vnímání automatické převodovky českými řidiči.
Ještě před několika lety by o „automatu“ uvažovala jen velmi úzká skupina lidí. Dnes je téměř čtvrtina z nich ochotna pořídit si automobil s automatickou převodovkou. Drtivá většina Čechů ale stále preferuje dojem větší kontroly nad vozidlem a jako nutnou podmínku koupě až 77 % uvádí manuální převodovku.
Věčný boj vládne také v nekonečných hospodských diskuzích českých automobilistů, zda je lepší vznětový, nebo zážehový motor.
A jak se nakonec Češi v praxi rozhodují? 45 % procent by na pumpě raději tankovalo benzín, u stojanu s naftou by se naopak chtělo zastavit 35 % lidí. Jen dvěma z deseti na typu motoru vůbec nezáleží.
Kromě těchto specifik se Češi zajímají i o technické parametry vozu, na které začínají být stále více nároční.
Naprostou samozřejmostí je pro nákup auta posilovač řízení (98 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Navíc se stáváme čím dál pohodlnějšími – už 22 % lidí požaduje ve výbavě parkovací senzory. Naopak většině respondentů nezáleží na tom, zda bude mít jejich budoucí auto navigaci nebo vyhřívaná sedadla.