Kotouč gearboxes racing transmissions
Kotouc gearboxes
Racing transmissions

Automatická převodovka již není tabu.

Až 85 % lidí využívá při koupi automobilu Internet, nejvíce rozhoduje cena a stáří vozu.

Preference Čechů se mění, automatická převodovka již není tabu.

Až 85 % lidí využívá při koupi automobilu Internet, nejvíce rozhoduje cena a stáří vozu.

V nejbližších měsících si plánuje koupit automobil 35 % návštěvníků vybraných serverů české internetové jedničky Seznam.cz.

Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si udělal server Sauto.cz mezi svými uživateli.

85 % dotázaných

- hledají automobil pomocí Internetu .

Jaké značky automobilů Češi preferují nejčastěji?

1. Škoda 50 %
2. Volkswagen 25 %
3. Ford 18 %
4. Audi 11 %
5. Renault 10 %
6. – 8. BMV, Hyundai, Peugeot 9 %
9. Opel 8 %
10. – 11. Citroën, Kia 6 %

 

Podle ceny vozu vybírá

- při nákupu vozidla 88 % Čechů.

Rok výroby vozu je

- druhým nejdůležitějším parametrem výběru a to pro 86 % dotázaných. Každý třetí rovnou vybírá z nabídky nových aut, další třetina pak mezi vozy se stářím 3–9 let.

Stav najetých kilometrů

- je pro dotazované stejně důležitý jako rok výroby.

Velkou roli při výběru pak samozřejmě hraje také značka automobilu

- až pro tři čtvrtiny zájemců, méně již pak rozhoduje konkrétní model z dané značky - 61 %.

Patrný je i rozdíl v chování zástupců obou pohlaví na on-line serverech zaměřených na prodej automobilů.

Nákup automobilů je totiž v České republice stále větší doménou mužů. Zatímco jen tři z deseti žen navštívily Sauto.cz, protože zrovna o koupi auta uvažují, u mužů je to až 42 %.

Zajímavým výsledkem průzkumu je posun vnímání automatické převodovky českými řidiči.

Ještě před několika lety by o „automatu“ uvažovala jen velmi úzká skupina lidí. Dnes je téměř čtvrtina z nich ochotna pořídit si automobil s automatickou převodovkou. Drtivá většina Čechů ale stále preferuje dojem větší kontroly nad vozidlem a jako nutnou podmínku koupě až 77 % uvádí manuální převodovku.

Věčný boj vládne také v nekonečných hospodských diskuzích českých automobilistů, zda je lepší vznětový, nebo zážehový motor.

A jak se nakonec Češi v praxi rozhodují? 45 % procent by na pumpě raději tankovalo benzín, u stojanu s naftou by se naopak chtělo zastavit 35 % lidí. Jen dvěma z deseti na typu motoru vůbec nezáleží.

Kromě těchto specifik se Češi zajímají i o technické parametry vozu, na které začínají být stále více nároční.

Naprostou samozřejmostí je pro nákup auta posilovač řízení (98 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Navíc se stáváme čím dál pohodlnějšími – už 22 % lidí požaduje ve výbavě parkovací senzory. Naopak většině respondentů nezáleží na tom, zda bude mít jejich budoucí auto navigaci nebo vyhřívaná sedadla.