Opravy převodovek
Provádíme opravy veškerých typů automatických převodovek pro osobní, užitkové a dodávkové vozy evropské, americké, japonské výroby.
- Moderní diagnostika
- Opravy automatických převodovek DSG, Powershift, ZF, Mercedes, Aisin Warner, ...
- Opravy manuálních převodovek
- Opravy rozvodovek a diferenciálů
Typické poruchy automatických převodovek
Nemožný pohyb dopředu, kola se protáčí na místě, zpátečka je v normě
- Opotřebování třecích desek rozběhové spojky (dopředu, přímý)
- Opotřebování nebo přetržení manžet pístu této spojky
- Opotřebování nebo poškození kroužků této spojky
- Zaseknutí jednoho z hydraulických ventilů hydraulické jednotky
Žádný pohyb dozadu, funkční 1. nebo 2. rychlostní stupeň dopředu; při 3. (4...) žádná rychlost
- Opotřebované třecí lamely spojky
- Zlomené nebo opotřebované manžety pístu spojky
- Opotřebení nebo poškození těsnicích kroužků spojky
- Odřené drážky v těle bubnu, jiný problém týkající se spojení
Žádný pohyb dozadu, dopředu všechny převodové stupně fungují
- Opotřebování brzdového pásu
- Zlomené nebo opotřebované manžety pístu brzdy
- Zlomená ojnice pístu pásové brzdy
- Problémy brzdové soustavy
Žádný pohyb dozadu ani dopředu, při přechodu z "P" nebo "N" na jakoukoliv rychlost, žádný znatelný náraz vypovídající o zařazení rychlosti
- Vadný měnič točivého momentu
- Zlomený hlavní pastorek oběhového kola, nefunguje spojení
s hydrodynamickým měničem
- Nedostatek přenosové kapaliny
- Znečištění síťky filtru
- Silné opotřebení třecích lamel spojek a brzdového pásu
- Zlomené nebo opotřebované manžety pístů těchto kompletů
- Opotřebení nebo poškození těsnících kroužků těchto kompletů
- Vadný solenoid nebo hydraulický ventil hydraulické jednotky
Při prudkém stlačení pedálu plynu, nedochází k podřazení na nižší převodový stupeň „Kickdown efekt"
Vadný snímač tlaku nebo nožní spínač „Kickdown"
- Zaseknutý ventil hydraulického agregátu při řazení z 3. na 2. převodový stupeň
- Přerušení elektrického obvodu snímače nebo nožního
- Nesprávně nastaveno ovládání škrticích klapek
- Prokluzování spojek při řazení rychlostních stupňů
- Ucpané sítko filtru
- Nízká hladina přenosové kapaliny
- Nedostatek tlaku v potrubí, problém hydraulického systému, solenoidů
Vozidlo při jízdě cuká, prokluzuje
- Blokovací spojka mimo provoz
Řazení rychlostních stupňů v automatické převodovce je doprovázeno nejen otřesy, ale citelnými ranami
- Celkové opotřebení třecích kotoučů, vytvořené velké spáry
Vozidlo se sotva pohne z místa (jakoby prokluzuje) a velmi pomalu nabírá rychlost; taktéž nazpět
- (hydrodynamický měnič) narušena nepropustnost lopatek ventilátorů čerpadlového nebo turbínového kola
- Přetržení lopatek ventilátorů čerpadlového nebo turbínového kola
- Skřípot a hučení v místě diferenciálu
- Opotřebení hnaného a hnacího pastorku diferenciálu
- Opotřebení ložiska diferenciálu, zvýšení axiální vůle ložiska
- Velká vůle a blokace čepu diferenciálních satelitů
Plastové částice nebo nečistoty ve spodní části vany nebo na mřížce filtru
- Opotřebení nebo poškození plastového pouzdra
- Stočení nebo ulomení opěrné podložky čerpadla nebo spojky
- Na magnetech vany přichycené malé válečky
- Rozsypání opěrného kotoučového ložiska
- Kovový zvuk, když jde motor na volnoběh
- Opotřebování třecích disků jakékoliv spojky
Žádný pohyb ani dopředu ani dozadu, při přepnutí do polohy „P" nebo „N" při jakékoliv rychlosti se projeví citelný otřes, vozidlo prokluzuje a nepohybuje se
- Vadný hydrodynamický měnič
- Nedostatek přenosové kapaliny
- Ucpaný filtr přenosové kapaliny
Možný pohyb tam a zpět pouze na 1. a 2. rychlostní stupeň, žádné další přenosy nejsou
Zaseknutý ventil v hydraulickém zařízení nebo solenoidu
- Vozidlo běží, ale při dlouhodobém stoupání v poslední rychlosti začne prokluzovat a dochází k předčasnému přepnutí na nižší rychlost
- Nedostatečná hladina přenosové kapaliny v převodovce
- Celkové opotřebování manžet, pojistných kroužků a plotýnek spojky
- Při rozjezdu vozidlo trochu prokluzuje, ale když získá rychlost, jede a řazení ostatních rychlostí funguje normálně
- V hydrodynamickém měniči silné opotřebení hlavy turbínového kola, což způsobuje prokluzování hřídele převodovky při vysokých otáčkách motoru
- Opotřebení třecí spojky chodu dopředu
- Opotřebovaná nebo potrhaná manžeta pístu této spojky
Vůz se při instalaci řadicí páky do polohy „N" pohybuje
- Narušené regulování kabelu nebo páky pohonu ovládaní převodovky
- Zaseknutý píst jedné ze spojek (přímo-vpřed)
- Třecí lamely jsou přivařeny k oceli (v důsledku dlouhého tření)
K řazení rychlostních stupňů dochází při rychlostech nad normální hodnotou
Narušené regulování ovládacího kabelu škrticí klapky
- Zablokování ventilu odstředivého regulátoru
- Částečné znečištění síťky filtru
- Zaseknutí škrticí klapky v škrtícím mechanismu
Vůz se pohybuje, dokud nedojde k zahřátí přenosové kapaliny, následuje prokluzování dopředu i dozadu, nakonec vozidlo prokluzuje na místě
- Opotřebování třecích kotoučů, když je olej studený, viskozita a tlak je větší, než v zahřátém stavu, kola jsou lépe tlačeny proti sobě, vytváří spojku s motorem
- Zvýšený obsah prachu z opotřebovaných disků v přenosové kapalině, prach ucpává sítko filtru, klesá tlak a začíná prokluzování spojek
Vůz nevyvíjí otáčky za účelem zvýšení rychlosti pohybu, zejména na vzestupu; nelze přepnout na nižší rychlostní stupeň prudkým stlačením plynového pedálu, nefunguje „Kickdown efekt"
- Nedostatky v práci motoru
- Selhání otáček motoru při stisknutí pedálu plynu v rozmezí 1000 – 1500 ot/min.
- Tento rozsah otáček je přípravou pro řazení převodových stupňů
Při zařazení jakékoliv rychlosti vozidlo zhasne, pokud nestihnete přidat plyn
- Blokace některých ovládacích ventilů rychlostní spojky
- Porucha hydrodynamického měniče, vzpříčení kola turbíny a oběžného kola čerpadla prostřednictvím z důvodu separace jedné nebo více lopatek
- Přenosová kapalina v automatické převodovce se zpění a získává nahnědlou - bílou barvu, vozidlo začíná prokluzovat
- Dovnitř automatické převodovky se dostala voda, se vzduchem vytvořila pěnovou emulzi, olejové čerpadlo nevytváří tlak
- Nízký tlak oleje v potrubí
- Nečistoty v hydraulické jednotce, v solenoidech
- Nízká hladina přenosové kapaliny
- Vzduchová netěsnost v sacím potrubí
- Blokace klapky přetlakového ventilu olejového čerpadla
Na magnetech vany přenosové kapaliny jsou patrné kovové částečky, ostré, větší než 1mm
- Opotřebování a selhání planetové převodovky nebo axiálního ložiska
- Opotřebování čepu satelitního zařízení
- Hliníkové částice ve spodní části vany
- Opotřebování pracovní vrstvy kluzného ložiska
- Opotřebování jakékoliv hliníkového válce v planetovém soukolí
- Výkon v zásobníku axiálních ložisek diferenciálu